Καλοκαιρινή διατροφή = Φρούτα + Λαχανικά

Τα καλοκαιρινά φρούτα και λαχανικά αποτελούν γευστικές απολαύσεις που μπορούν να αναδειχθούν σε σύμμαχο μας στη μείωση βάρους, εξασφαλίζοντας την υγεία και την ευεξία του οργανισμού μας! Αυτό συμβαίνει γιατί:

  • Η υψηλή περιεκτικότητα τους σε φυτικές ίνες, μέταλλα, ιχνοστοιχεία, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά τους προσδίδει υψηλή θρεπτική αξία και τα καθιστά απαραίτητα στην καθημερινή διατροφή και φυσικά στη μείωση του βάρους, όπου είναι απαραίτητο. Η ποσότητα που πρέπει να τρώμε είναι: 2 μπολ σαλάτες λαχανικών (σαλάτα ωμή ή βραστή ή ψητών λαχανικών) καθημερινά και 3-4 μερίδες φρούτων  για υγεία και ευεξία. Τα καλοκαιρινά φρούτα λόγω της γλυκιάς τους γεύσης μπορούν να αντικαταστήσουν το γλυκό και να μας εξασφαλίσουν ευχαρίστηση με ελάχιστες θερμίδες!

Ποια λαχανικά βρίσκουμε από Ιούνιο έως Αύγουστο – Σεπτέμβριο;

  • Ντομάτες
  • Φασολάκια
  • Μελιτζάνες
  • Πιπεριές
  • Βλίτα
  • Κολοκυθάκια
  • Αγγουράκια

Ποια φρούτα βρίσκουμε από Ιούνιο έως Αύγουστο – Σεπτέμβριο;

  • Φράουλες
  • Κεράσια
  • Ροδάκινα
  • Νεκταρίνια
  • Καρπούζι
  • Πεπόνι
  • Αχλάδια
  • Δαμάσκηνα
  • Μούσμουλα
  • Σύκα
  • Κορόμηλα
  • Βανίλιες
  • Σταφύλια

Πως μπορούμε να τα συνδυάσουμε ώστε να τα καταναλώσουμε ευχάριστα;

  1. Φτιάξτε δροσιστικούς χυμούς με βάση το καρπούζι και το πεπόνι και προσθέστε τα φρούτα που σας αρέσουν με τριμμένο πάγο και φύλλα δυόσμου.
  2. 1 ποτήρι γάλα ή 1 ποτήρι ξινόγαλο με 1 μπολ φρούτα είναι ιδανική επιλογή πρωινού!
  3. Απολαύστε επίσης: παγωμένη μπανάνα με επικάλυψη κουβερτούρας ή ψητή μπανάνα με παγωτό χαμηλών λιπαρών, φράουλες με γλυκαντικά π.χ. στέβια αντί ζάχαρης και λικέρ, ψητά ροδάκινα με μέλι και κανέλλα, ζελέ με γλυκαντικά π.χ. στέβια και κομματάκια των αγαπημένων σου φρούτων.
  4. Αντικαταστήστε το γεύμα με την παραδοσιακή χωριάτικη σαλάτα: ντομάτα, αγγούρι, κρεμμύδι, πιπεριά, ελιές, φέτα χαμηλών λιπαρών και ελαιόλαδο. Θα την ετοιμάσετε γρήγορα και θα σας χορτάσει δροσιστικά την περίοδο των υψηλών θερμοκρασιών του καλοκαιριού.
  5. Μη ξεχάσετε τα παραδοσιακά καλοκαιρινά πάτα, όπως: μπριάμ, γεμιστά και μελιτζάνες ιμάμ. Μια κρύα σούπα αποτελεί μια νόστιμη λύση με λίγες θερμίδες! Ιδανικός συνδυασμός αποτελεί ντομάτα – μελιτζάνες – κολοκυθάκια – πιπεριές.
  6. Μην ξεχάσετε να συνδυάσετε ανάμικτες σαλάτες – με τα λαχανικά που σας αρέσουν – με γιαούρτι, cottagecheese, οποιοδήποτε κίτρινο τυρί χαμηλών λιπαρών, ανθότυρο ή κατίκι με κομματάκια φρούτων π.χ νεκταρίνια και λίγα καρύδια ή αμύγδαλα.

 

 Αλεξίου Γεωργίου

Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Leave a reply