Παγκόσμια ημέρα Διατροφής – τι πρέπει να γνωρίζουμε;

Ο Ιπποκράτης διατύπωσε το ρητό ότι η τροφή σου είναι το φαρμακό σου, το οποίο επιβεβαιώνεται ακόμα και σήμερα!

Όλα τα επιστημονικά δεδομένα και οι φορείς υγείας παγκοσμίως πιστοποιούν ότι η ισορροπημένη διατροφή αποτελεί το πιο σημαντικό μέσο πρόληψης και επίτευξης καλύτερης υγείας. Τα συστατικά των τροφών μπορούν να προσφέρουν στον οργανισμό όλα τα απαραίτητα στοιχεία, εξασφαλίζοντας του τη σωστή λειτουργία του.

Γι αυτό το λόγο, είναι απαραίτητη η υιοθέτηση σωστών διατροφικών προτύπων.

Επιτακτική ανάγκη, λοιπόν, η σωστή ενημέρωση όλων των καταναλωτών πάνω στις βασικές αρχές μιας σωστής και ισορροπημένης διατροφής. Η επίκαιρη ενημέρωση με απλό και κατανοητό λόγο πάνω στη θρεπτική αξία των τροφίμων θα οδηγήσει σε σωστές διατροφικές επιλογές.

Τέτοιο πρότυπο υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής αποτελεί η Μεσογειακή διατροφή, η οποία χαρακτηρίζεται από:

  1. Καθημερινή, αλλά μέτρια κατανάλωση γαλακτοκομικών και τυριών
  2. Συχνή κατανάλωση ψαριών
  3. Συχνή κατανάλωση οσπρίων, λαδερών, ξηρών καρπών
  4. Περιορισμός του κόκκινου κρέατος σε 1 φορά το 10ήμερο
  5. Κατανάλωση ελαιολάδου καθημερινά με μέτρο το οποίο είναι πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα που ασκούν αντιοξειδωτική δράση στα αγγεία
  6. Κατανάλωση αλατιού στην συνιστώμενη δοσολογία: 1/2 κγ την ημέρα και αντικατάσταση του με μπαχαρικά και μυρωδικά.
  7. Μέτρια κατανάλωση πουλερικών
  8. Αποφυγή ζάχαρης
  9. Αυξημένη κατανάλωση σε φρούτα, λαχανικά και σε δημητριακά ολικής αλέσεως, π.χ μακαρόνια, ψωμί, ρύζι καστανό.

Απ’  όλο τον κόσμο επιστημονικές έρευνες συμφωνούν ότι η Μεσογειακή Διατροφή αποτελεί πρότυπο υγιεινής και ισορροπημένης διατροφής που προφυλάσσει την υγεία από πολλές ασθένειες. Με απλά λόγια περιλαμβάνει ποικιλία τροφών με πολλές θρεπτικές ιδιότητες, που συνδυάζονται εύκολα και μαγειρεύονται με πολλούς τρόπους για να καλύψουν τις προτιμήσεις όλων.

Πάνω απ’ όλα, πρόκειται για μια νόστιμη και ισορροπημένη διατροφή.

Για να είναι αποτελεσματική στην υγείας μας, πρέπει να χαρακτηρίζεται από μέτρο και να εντάσσεται στα πλαίσια ενός γενικότερου υγιεινού τρόπου ζωής, που περιλαμβάνει συστηματική φυσική δραστηριότητα και διατήρηση φυσιολογικού βάρους.

Μαθαίνουμε να απολαμβάνουμε τρώγοντας, να διατηρούμε φυσιολογικό και υγιές βάρος και να επικοινωνούμε με τους συνανθρώπους μας μέσω της διατροφής!

 

Αλεξίου Γεωργία

Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Leave a reply